donderdag 4 oktober 2012

Twee tassen afgemaakt

Vanmorgen vond ik het eidenlijk eens tijd worden om wat onafgemaakte zaken af te maken.
Ik maakte twee tassen af die hier al weer een tijdje liggen.

Voor de eerste tas heb ik twee granny squeres gehaakt en aan elkaar genaaid, vervolgens een sluiting gemaakt en gevoerd
Dat ziet er zo uit

Ik had nog een beetje roze over en besloot dat te gebruiken met een bol donker grijs
Ik haakte een rechte lap maar op het eind haakte ik wat strakker zodat de lap iets taps toeliep .
Vervolgens zette ik de lap met de zijkanten aan elkaar en haakte een lang koord wat ik sloot tot een ring , waarop ik een aantal toeren vaste haakte , dit werd het hengsel.
Dat legde ik om de aan elkaar genaaide lap heen en om zette ik aan de lap vast met een draad grijs. Aan de bovenkant ontstonden toen de hengsels en door het vastzetten krijg je een leuk patroon op de tas zelf
Tot slot nog een minibloemetje en wat bedeltjes eraan gehangen .
Ook deze tas is gevoerd.




4 opmerkingen:

  1. Leuk hoor, jij kan ondertussen toch al behoorlijk afwisselen wanneer je erop uit trekt? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, dat zou je wel denken he maar ik hou ze niet allemaal zelf.
    Anders zou mijn kast inmiddels uitpuilen van de tassen en tasjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig effect geeft dat met de hengsels die doorlopen. Is ook lekker stevig, denk ik!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja dat klopt maakt het idd ook wat steviger en ik vind het effect leuk
      groetjes

      Verwijderen